Stimati vizitatori,

Va multumim ca ati sosit pe blogul nostru si speram ca popasul vostru in acest jurnal virtual sa fie unul agreabil si sa va bucure.

Nu va sfiiti sa ne lasati un comentariu dupa fiecare articol pe care il cititi, sa ne spuneti ce credeti si simtiti. Acest blog este in primul rand pentru a ne pastra vii amintirile, insa este si pentru toti oameni buni care ne cunosc sau nu, dar asupra carora producem un efect.

Cu drag,
Raluca si Alex

luni, 29 decembrie 2008

A doua saptamana in Caraibe

Nu am mai scris de o saptamana pe blog insa avem o sumedenie de notite din aceasta perioada. Ideea de baza e ca parca suntem aici de cand e lumea si tot ce facem in fiecare zi e foarte firesc. Adica ni se pare normal sa fim in Republica Dominicana, intr-o casa impreauna cu Sabin si Ina, sa ne bronzam natural in decembrie si sa mancam nuca de cocos si ananas de la coltul strazii in loc de … gogosi spre exemplu.

Un alt lucru de care ne dam seama, e ca dupa ce in prima saptamana vedeam doar diferentele pozitive (caldura, verdeata, stoluri de papagali verzi in copaci, apa turcoaz, etc…), acum incepem sa ne dam seama de lucrurile care sunt mai bune in Romania. De exemplu, painea e dulce indiferent de firma, laptele e doar apa alba colorata, mancarea la restaurant e mai buna la noi, mai multa si de doua ori mai ieftina, circulatia e mai cu bun simt la noi. Suntem curiosi ce o sa observam mai departe, insa e clar ca avem parte de o experienta autentica, in care chiar cunoastem tara asta din mai multe perspective.

O sa luam totusi zilele le rand pentru a intelege mai bine unele din pozele ce o sa vi le aratam, pentru ca am fost in niste locuri frumoase. Oricum deja asa suntem de familiari cu strazile si obiectivele turistice incat am putea fi ghizi altor turisti straini. Ina ne-a spus dealtfel ca am vazut mai multe locuri intr-o saptamana decat ea in 3 luni de cand e aici!

Lunea trecuta, in 22 decembrie, am fost la catarat cu Sabin intr-un parc din oras. Traseele erau scurte insa solicitante, pe un perete din calcar marin care era evident un fost mal al marii Caraibelor. Pe langa zecile de soparle Geko, am vazut prima data si o pasare colibri. Incredibil de mica si de rapida: practic nu ii vedeai aripile, ci doar un corp cu un cioc lung care pluteste pur si simplu prin aer, iar din cand in cand se teleporteaza la 2-3 metri distanta.


Marti dimineata ne-am facut cumparaturi de Craciun si am aranjat un pic gradina, care e mult mai lumininoasa si vesela dupa ce i-au fost indepartate uscaciunile. Dupa-masa, fara sa ne propunem neaparat, am avut un adevarat tur de forta prin zona turistica. Ne simtim foarte de-ai locului si deja ne amuzam noi de turistii cam dezorientati. Mai ca vrem sa le oferim o mana de ajutor, insa vorbesc si ei tot felul de limbi straine! Am ochit doua muzee la care trebuie sa ne intoarcem in alte zile si am baut cate o pina colada de la mama ei de acasa, intr-o piata unde au calcat Cristofor Columb, Ortez, Drake si alte personalitati de care am auzit doar in cartile de aventuri si de istorie. Simti un pic istoria in aceste locuri, ceva similar cu ce am simtit la Roma cand ne plimbam pe la Colloseum si Columna lui Traian. Seara s-a incheiat superb pentru noi: ne-am uitat la nunta noastra impreuna cu nasi, retraind momentele minuntate de atunci.

In ziua de ajun, am facut mancare, un pic de curat, am impachetat cadourile, am improvizat un fel de brad (de fapt niste elefanti de bronz!), iar seara am mers la un cuplu argentinean aflat in vecini. E o colega de-a lui Ina, care are si un copil mic de 2 ani si care fiind evreica, acum sarbatoreau Hanuka. A fost o seara multiculturala, in care am colindat in romaneste si engleza, am mancat retete mexicane, am aflat ce e Koser, am baut vinuri argentinene si rom Dominican. Cand ne-am intors seara tarziu, am deschis si cadourile si am cazut franti. Asa a fost primul nostru Craciun la 25 de grade, fara zapada, fara brazi sau miros de sarmale.

In 25 decembrie aici a fost o veritabila zi de iarna. Pentru localnici adica! A plout toata ziua, de parca burnita, insa noi stateam pe terasa deschisa in tricou cu maneca scurta si desculti. Dupa-masa a fost una superba pentru ca ne-am pus cu totii sa facem clatite in bucatarie, iar Sabin a inceput sa cante la chitara. Asa ca am dansat, cantat si aruncat clatite cu tigaia pe ritmuri de folk si rock. ☺


Desi ploua, vineri am ajuns la muzeu care prezenta viata localnicilor imediat inainte si dupa sosirea spaniolilor. Din nou o lectie de istorie, geografie si antropologie in cateva ore. In drum spre casa, ne-am oprit un pic pe malul stancos al Marii Caraibelor si ne uitam la marea care era foarte agitata. La un moment dat, desi nu eram pe directia valului, o rafala de vant a trimis peste noi un varf sanatos de val incat am facut dus instant amandoi. In 2 minute a inceput sa ploua sanatos asa ca am ajuns acasa ca iesiti din piscina, insa radeam de mama focului.

Sambata fiind zi libera si pentru Ina, am mers toti patru la Acvariul National, care desi frumos nu ne-a dat pe spate. Adica o insiruire de acvarii mici si medii cu cativa pesti, dintre care unii foarte spectaculosi, un acvariu de rechini cam bolnavi si unul prin care puteai sa treci printr-un tunel si sa vezi pesti de jos in sus. Oricum ne-am simtit bine, marea era superba, noi faceam tot felul de glume si poze de tot felul.


Printre rafale ploaie, ne-am dus pe jos catre “Tres Ojos”, adica “Cei trei ochi”, care sunt un ansamblu de avene si lacuri subterane cu apa dulce, absolut extraordinara, plante exotice si o atmosfera parca de catedrala. Pe drum am mancat nuca de cocos desfacuta pe loc de un localnic cu ajutorul unei macete uriase.
Seara am fost invitati de nasii nostri la un restaurant local pe malul marii. Ne-am incercat norocul cu cateva “delicatete locale”, pe care ori le-am lasat in farfurie, ori le-am mancat dupa ce le-am sarat ca nu aveau nici un gust. Macar am incercat si acum stim ca tot mai buna e mancarea noastra de-acasa.

Duminica e o zi de leneveala de la sine inteleasa! Oricum, azi ne-am dat seama ca suntem tot mai bronzati si ca jumatatea de ora pe care o petrecem in fiecare dimineata in hamac cand ne trezim si stam cu ochii in soare, isi face incet efectul. Dimineata am povestit chesti faine despre casatorie, relatii in cuplu, viitorul nostru. Totul a venit firesc si am simtit ca suntem impreuna mai mult ca niciodata. Dupa-masa pana seara tarziu, Ina si Raluca au inceput sa picteze, iar Alex cu Sabin sa le cante tot felul de cantece. Artistii din noi s-au manifestat azi cu mare aplomb.

Astazi am gatit o gramada de specialitati, dorind sa simtim si noi ceva gust in mancare dupa atata dulce de aici. Am lucrat deci toata ziua si am obosit un pic insa suntem tare bine. Seara am avut niste invitati la cina, care ne-au spus mai multe de locul unde doream sa mergem de Revelion. Dupa cele spuse de ei poate o sa facem o schimbare de ultim moment, dar pana sa luam o decizie o sa stam in stil dominican: relaxati! :)

Un comentariu: